Hoe ziet het fulfilmentproces eruit?

Hoe ziet het fulfilmentproces eruit?

Als je als webshopeigenaar zelf zorg draagt voor de verwerking en verzending van orders ben je meestal veel tijd kwijt. Tijd die je beter kunt besteden aan de groei van je webshop.
Hoe ziet het fulfilmentproces eruit lees je in deze blog.

Maak het je gemakkelijk en besteed het uit aan een fulfilmentbedrijf, het vereenvoudigt het proces. Het enige wat je dan nog hoeft te doen, is te zorgen dat je fulfilmentpartner genoeg voorraad heeft. Meestal stuur je je bestellingen meteen door naar het fulfilmentbedrijf. Zij handelen dan verpakking en verzending van de bestelling af.

Hoe zit dat met retouren?
Veel logistieke bedrijven kunnen ook eventuele problemen met bestellingen voor je afhandelen. Denk daarbij aan het verwerken van retouren en de terugbetaling van het aankoopbedrag. Vermeld dit wel in je retourbeleid, zodat het voor klanten helder is.
De gebruikelijke procedure is dat klanten hun aankoop rechtstreeks terugsturen naar het fulfilmentcentrum. Daar wordt het product gecontroleerd op eventuele schade en wordt feedback van klanten beoordeeld. Als alles in orde is, vervangt de fulfilmentpartner het product of betaalt hij het aankoopbedrag terug aan de klant. Jij hoeft zelf niets te doen. Als het geretourneerde product in goede staat is, plaatsen ze het weer terug in de voorraad voor een volgende bestelling.

Kun je gepersonaliseerde verpakkingen (blijven) aanbieden?

Door een onvergetelijke unboxing experience aan te bieden, onderscheid je je van de rest. Unboxing experience houdt in dat je bij de bestelling iets extra’s doet zoals monsters, extra korting bij volgende bestelling, kleine nuttige cadeautjes. Klanten waarderen dit ten zeerste en komen daardoor eerder bij je terug of bevelen je aan bij vrienden.

Maar het kan wel moeilijk zijn om een logistieke partner te vinden die hierin mee wil gaan. Veel logistieke bedrijven, en zeker de grotere, willen dat hun klanten aan bepaalde standaarden voldoen als het gaat om de verpakking.

Maar er zijn ook bedrijven die deze service wel bieden: zij kunnen bijvoorbeeld je verpakking personaliseren, branding toevoegen, een pakbon ontwerpen of iets extra’s bij de bestelling laten doen, zoals een folder, kaartje, sticker of proefmonsters. En de bedrijven die dat doen, hebben bovendien vaak veel ervaring op dit gebied en kunnen je waarschijnlijk goed adviseren en zelfs helpen geld te besparen.

Als je een gepersonaliseerde verpakking belangrijk vindt, informeer dan bij potentiële partners wat er op dat gebied mogelijk is.

Bedankt voor het lezen van onze blog over hoe ziet het fulfilmentproces eruit?

Leave a comment